Tri internet praseta

Tri internet praseta

Mnogi smatraju da im je kao lični ili poslovni sajber identitet dovolјno što su kao pojedinci ili firme prisutni na društvenim mrežama. Ta zabluda zgodno može da se objasni kroz modernu internet basnu o "Tri internet praseta", koja počinje ovako: Bila danas tri internet praseta po imenu Internet Beskućnik, Internet Podstanar i Internet Vlasnik...

Prvo prase, Internet Beskućnik, je postojalo samo u off-line svetu i na njega ste mogli da naletite samo slučajno na ulici. Nije ga nigde bilo u rezultatima internet pretraživanja, a i retko ko ga je smatrao za ozbiljnu prasetinu. Nit Fejsa, nit sajta...

Drugo prase, Internet Podstanar, shvatilo je na vreme da treba da preduzme nešto kako bi se skućilo na Internetu i odluči da se besplatno nastani na nekoj društvenoj mreži. Sazida ono tamo svoj profil i neko vreme je prijatno živelo u ubeđenju da je sve to njegovo… Sve dok jednog dana nije došao Strašni Cuk (iliti Zak, po američkom) i oduvao mu profil, optuživši ga za prasizam, jer je 1. maja lajkovao i šerovao neku sliku sa prasetom na ražnju. I tako Internet Podstanar za čas posla postade isto što i Internet Beskućnik, Čak je ostao i bez svih svojih fotografija i raznih pisanija, a ni prijatelji nisu znali gde sad da ga nađu.

Treće prase, Internet Vlasnik, je od početka slušalo savete iskusnih internet prasića, pa je pametno registrovalo svoj naziv internet domena i na njemu postavilo jednu web stranu sa adresama svih svojih profila na društvenim mrežama i svojim kontakt podacima. Tako je imalo trajnu, lično odabranu web adresu preko koje uvek, svi, lako mogu da ga pronađu i prepoznaju na Internetu. A jednog dana, kad bude para i vremena, na toj istoj adresi - svom internet placu, sagradiće i sopstvenu kuću - web sajt. Koji niko neće moći da oduva...

Slično je i sa poslovnim sajber identitetom. Ako se firma na Internetu pojavlјuje samo preko tuđih internet lokacija, bilo da su to društvene mreže ili besplatne platforme za postavlјanje prezentacija - to nije pravi sajber identitet, jer nad tim lokacijama nemaju nikakvu kontrolu, tamo su samo podstanari, a "stanodavci" mogu već sutra da im onemoguće pristup. Tako bi im se firma našla "na ulici", bez prepoznatlјive internet adrese, bez vidlјivog internet prisustva. Samo na vlastitom internet domenu može da se sagradi poslovni sajber identitet, jer je taj poslovni internet domen deo poslovne veb adrese, na kojoj je web sajt firme, i adrese poslovne e-pošte, preko koje se komunicira sa saradnicima i mušterijama.

Oni koji brinu o svojoj prepoznatlјivosti u virtuelnom svetu, imaju korisne savete za poslovni sajber identitet na adresi www.nazivfirme.co.rs, a za lični sajber identitet na www.imeprezime.in.rs, a sve to u okviru edukativno-promotivne kampanje "Znamo se sa Neta", koju je za RNIDS proizvela agencija AgitPROP.

autor: Lazar Bošković, creative director agencije AgitPROP