Kopirajter ili primenjena umetnost rečima

Kopirajterski poslovi objašnjeni u nekih 400 reči…

Kopirajter ili primenjena umetnost rečima

Na početku svega beše kopirajter. Mislim, na početku svega kreativnog, a što u sebi sadrži i neke reči. Kopirajting je samo reč... - i ništa više?! To je ljubav prema slovima... dobro raspoređenim, doduše.

Kopirajterisanje je slaganje slova određenim redosledom, u reči, rečenice, strane, poglavlja, tomove... tako da to donosi smisao, pažnju, posetu, osmeh ili tugu, novac ili slavu (ili oboje) – tačnije, željeni efekat za onoga ko je (nar)učio kopirajterisanje.

Za razliku od književnosti, koja je umetnost rečima, kopirajterski zanat je primenjena umetnost rečima. Ista ta razlika postoji između slikara (umetnika) i dizajnera (primenjenih umetnika). Dela nas primenjenih umetnika u oblasti komunikacija nisu sama sebi svrha, već moraju da zadovolje neku drugu svrhu, potrebu, smisao, narudžbinu, zahtev...

Moj kopirajterski posao je:

  • da u malo reči mnogo kažem – Slogani
  • da u mnogo reči opišem ono što se dugo stvaralo – Monografije
  • da reči pripremim za spikere i glumce – Scenariji
  • da zanimljivim rečima stvorim nešto potpuno novo – Koncepti
  • da stručnim rečima dam jasniji smisao – Infografike
  • da novim rečima napišem nešto korisno i upotrebljivo – Sadržaj
  • da ključnim rečima nahranim pretraživačku mašineriju – SEO
  • da optimizovanim rečima sagradim internet lokaciju – Sajtovi
  • da biranim rečima izazovem reakciju – Eseji
  • da originalnim rečima oduševim žiri – Priznanja
  • da kritičkim rečima ukažem na društvene fenomene – Blog
  • da pravim rečima saopštim ono što klijentu treba u javnosti – Public Relations
  • da smešnim rečima zabavim čitaoce, gledaoce ili slušaoce – Satira
  • da neočekivanim rečima postignem brz rezultat – Gerila
  • da svojim rečima prenesem tuđe misli – Pisanje govora (nema linka, zbog ghost writer diskrecije)

Za gledaoce koji su se kasnije uključili u program...

... da pojasnimo: sve ovo gore je opis posla nekog ko se zove kopirajter / copywriter / kreator sadržaja / pisac sadržaja / kreativni pisac / tekstopisac / autor / scenarista... kako god se to u praksi zvalo. Posle deceniju-dve staža, takva osoba, ako joj nije dojadio rad u kreativnoj industriji, može sebe, mirne duše, da nazove i kreativni direktor / creative director.

To je moj svakodnevni život, već 30 godina.

Autor: Lazar Bošković, internet konsultant

Zanima vas sve ovo šire?
Zakažite prezentaciju naših usluga!