Pet načina kako posetioci dolaze na web sajtove

Imate veb sajt, ali nemate i posetioce na njemu? Pretpostavljate da su sadržaj, dizajn i programiranje web sajta urađeni kako zahtevaju profesionalni internet standardi? Šta onda nije u redu?

Pet načina kako posetioci dolaze na web sajtove

Hajde da razmotrimo koji su sve načini da posetioci saznaju za adresu vašeg internet sajta, a da potom odluče i da dođu na njega. Postoji ukupno pet mogućih kanala putem kojih posetioci pristižu na sajtove, a tako ih vidi i Google Analytics:

1. Direktne posete (Direct)

Poseta sajtu na ovaj način stiže tako što je posetilac direktno ukucao adresu sajta (domen) ili neke od njegovih web strana (URL) u internet pregledač (browser) ili ju je već imao kao Bookmarks/Favorites ili sačuvanu u istoriji pregledača.

Za ovakav način posete su često zaslužne vaše off-line promotivne aktivnosti, jer je verovatno da je posetilac adresu saznao preko vašeg štampanog promotivnog materijala ili je video i čuo preko medija ili negde na vozilima ili bilbordima.

2. Organska pretraga (Organic Search)

Da, ovo su tzv. besplatni rezultati pretrage na nekom od internet pretraživača, kada posetioci, putem ključnih reči, dolaze na vaš web sajt. Za to pozicioniranje u rezultatima pretrage za tražene ključne reči niste platili.

Međutim, ovo znači da ste opravdano platili nekog ko se bavio SEO optimizacijom vašeg veb sajta. Search Engine Optimization podrazumeva razne stvari, ali u ovom slučaju je najbitniji onaj deo SEO koji se odnosi na rad na sadržaju internet sajta. Profesionalno napisan tekst sajta, po svim SEO pravilima, presudan je za uspešnu organsku pretragu.

3. Društveni mediji (Social)

Šerovanje sadržaja preko društvenih medija dovodi do velikog broja posetilaca na sajt. U ovom slučaju se misli samo na saobraćaj sa društvenih mreža koje nije označen kao plaćeni oglasi, već su to zapravo zasluženi mediji - korisnici su svojevoljno podelili link do vašeg sadržaja ili su samo kliknuli na ono što ste sami šerovali.

U ovom slučaju je presudna SMO optimizacija web sajta, radi lakšeg deljenja sadržaja. Social Media Optimization nije samo puko postojanje dugmića za šerovanje, već i tehničko prilagođavanje veb sajta tako da ima odgovarajuće naslove i kratke opise sadržaja i prilagođene ilustracije koji se povlače prilikom šerovanja. Naravno, od presudne važnosti je zanimljivost sadržaja za ciljnu grupu.

4. Referentni priliv (Referral)

Saobraćaj koji na sajt dolazi iz brojnih izvora, to jest veb sajtova koji nisu društvene mreže, evidentira se kao referenca koja upućuje na vaš sajt. Što je više linkova ka vašem sajtu sa drugih bitnih sajtova - to je i veći ovaj referalni priliv posetilaca.

Naravno, i ovde je presudan kvalitet sadržaja koji nudite na svom sajtu, jer to je jedan od glavnih razloga zašto bi neko drugi stavio vaš link na svoj sajt.

5. Plaćeni kanali (Paid)

Čak i da su svi prethodni načini dovođenja posetilaca na sajt dali dobre rezultate, ponekad je neophodno da se plati i oglašavanje na Internetu. U stvari, isto važi i ako su se prethodne metode pokazale kao loše, mada se onda postavlja pitanje zašto promovisati loše urađen internet sajt?

Opcije internet oglašavanja stalno se unapređuju, a obuhvataju mreže multimedijalnog oglašavanja, plaćenu pretragu, e-mail oglašavanje i druge oblike oglašavanja. Ako se odlučite za e-mail oglašavanje, pazite da to ne bude spamovanje, da ne biste izašli na loš glas.

Zaključak

Ako nemate posetioce na sajtu, verovatno ste omanuli ili u sadržaju sajta ili u obaveštavanju ostatka čovečanstva o njegovom postojanju, jer se svih pet gore nabrojanih načina dovođenja posetilaca svode na to. To jest, ili to što nudite nikoga ne zanima (bar ne na taj način kako ste ga predstavili) ili niko ne zna ili ne može da pronađe to što nudite u moru internet sajtova.

A ako ipak imate posetioce, ali nemate i prodaju... e to je već neka sasvim prva priča...

 

autor: Lazar Bošković, creative director agencije AgitPROP